Social Media Adverteren

Liever éénmalig een vacature uitzetten voor een korte duur? My Working Holiday is gespecialiseerd in Social Media Adverteren. Door slimme targeting opties via Social Media kanalen bereiken wij jouw doelgroep binnen no-time. 88% van de mensen gebruikt Social Media zoals Instagram, TikTok of Facebook dagelijks. Ook jouw potentiële nieuwe werknemer dus. Door slimme targeting zorgen wij dat jij zichtbaar bent op de plekken waar jouw ideale kandidaat zit.

Het inzetten van Social Media Marketing is onmisbaar wanneer jij als bedrijf je producten of diensten wil verkopen, in contact wil komen met je doelgroep of personeel wil aantrekken. Er zijn verschillende manieren waarop bedrijven hun Social media marketing in kunnen zetten. Zo kan een bedrijf bijvoorbeeld advertenties plaatsen op sociale mediaplatforms om specifieke doelgroepen te bereiken of in te zetten om je bedrijfscultuur zichtbaar te maken.

Samen bedenken we een strategie, het budget en advertentieduur die aansluit op jouw openstaande vacatures.

Hoe werkt het?

1

Strategie bepalen

1. Strategie bepalen. In een gesprek bepalen we samen jouw doelgroep en wie we willen aantrekken met de beschikbare functies. We ontdekken wie je doelgroep is, wat je doelgroep typeert en op welk socialmedia kanaal je doelgroep zich bevindt. Hoe specifieker de doelgroep maakt, hoe hoger het percentage geïnteresseerden onder de ontvangers is. Daardoor besteed je je marketingbudget zo effectief mogelijk.” Je kunt je publiek selecteren op basis van leeftijd, locatie of interesses.

2

Kanalen kiezen

2. Kanalen kiezen Met advertenties op Social Media komt je vacature ook op de tijdlijn van mensen die jou (nog) niet volgen.

Advertenties via Instagram op Facebook zijn relatief goedkoop, en hebben een groot bereik. Ook kun je je richten op specifieke doelgroepen op basis van interesses of leeftijd, zoals bezoekers die je website hebben bezocht. Samen komen we tot een beslissing voor welke kanalen we gaan inzetten.

3

Een vorm kiezen

3. Een vorm kiezen We bepalen welk soort advertentie je wilt plaatsen op het gekozen social medium. Je hebt de volgende opties:

Een afbeelding met tekst op Instagram, Facebook of LinkedIn. De tekst bij een beeldadvertentie is kopieerbaar. Zo kan de lezer de tekst kopiëren en opslaan in een notitie en gemakkelijk delen met kennissen.

Een videoadvertentie op Instagram Reels of Stories Deze vorm van adverteren werkt goed om je bedrijfscultuur zichtbaar te maken aan potentiële nieuwe werknemers. Niet zo creatief in het filmen van jouw prachtige zaak en leuke werknemers? Vraag een collega of laat ons je helpen.

4

Budget en looptijd

4. Budget en looptijd bepalen

De kosten van een socialmedia-advertentie zijn afhankelijk van het kanaal, de gekozen doelgroep en het doel dat je wilt bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen om te betalen per ontvangen klik, per interactie die ontstaat uit de advertentie of per duizend views. Door een maximumbudget in te stellen, houd je controle over hoeveel je uitgeeft en voorkom je dat een onverwacht groot bereik ook tot onverwacht hoge kosten leidt.

Zo kun je bepalen om met een budget van €2 per dag 8 weken te draaien of €20 per dag 2 weken te draaien.

Samen bepalen we wat we maximaal uit willen geven aan de campagne en voor welke duur de campagne moet draaien.

5

Statistieken en resultaten bespreken

6. Statistieken en resultaten bespreken Door de resultaten van advertenties met elkaar te vergelijken, zien we wat goed werkt en wat minder. Zo kunnen we tussentijds de campagnes bijstellen en krijg jij aan het eind van de campagne een analyse van de behaalde resultaten.

Snel personeel nodig?

Overweeg dan om een Social Media Campagne te laten draaien. Neem contact met ons op en wij stellen een gerichte campagne voor je samen!

+31 (0) 6 30 94 32 60 (ook via Whatsapp)
info@myworkingholiday.nl

    Ontvang vacatures direct in je mailbox

    Succes! Je ontvangt vanaf nu de nieuwste vacatures in je mailbox!

    ×

    Hello!

    Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

    ×